Етапи при създаването на мултимедийно приложение (ММПр):
ИДЕЙНО ПЛАНИРАНЕ
Идейното планиране дава основните насоки при проектирането и създаването на крайния продукт. На този етап трябва да се правят проучвания относно:
- вида на проекта и аудиторията, за която е предназначен;
- пазара;
- идеята и съдържанието;
- техническите параметри на средата за създаване на продукта;
- техническите параметри на средата за разпространение на готовия продукт.
Вид на проекта и аудитория:
- със специализирана тематика;
- предназначен за широката публика.
Идея и съдържание:
- цел на проекта – образователна, информативна, занимателна и др.;
- ниво но интерактивност – пасивно, интерактивно, адаптивно;
- съдържание - всеки материал, който предоставя информация – представя се чрез различни среди (текст, звук, изображение).
ПРОЕКТИРАНЕ
Обединява различните среди, всяка със съответните свойства и качества. Вграждат се средствата за интерактивност. Етапи при проектирането:
- проектиране на информацията – организиране и представяне на информацията в ясна, разбираема и лесно достъпна форма;
- създаване на сценарий – описание на последователността, в която елементите на ММПр се появяват на екрана;
- проектиране на интерфейса – екрани, бутони и т.н.;
- проектиране на взаимодействието – средства и указания за навигация (движение напред, назад, търсене и т.н.);
- скициране на екрана – създаване на последователност от скици на екрана, пресъздаващи целия продукт.
СЪЗДАВАНЕ НА ПРОТОТИП
Прототип – работен модел, включващ поне по един елемент от всяка среда и от всеки вид взаимодействие. Елементите от всяка среда се обработват поотделно, след което се обединяват. Прототипът е с ниско качество, използва се за изследване на различни варианти.
ТЕСТВАНЕ
Целта на тестването на създадения прототип е:
- проверка на функционалността на продукта – установяване на качеството на материала, връзката между отделните елементи, интерактивността, удобството при работа;
- проверка на спецификациите на проектирането – тества се качеството на аудио и видео фрагментите, размера на екрана, възпроизвеждането на цветовете и т.н.
- установяване на стандартите на средите.
СЪЗДАВАНЕ НА КРАЕН ПРОДУКТ
Обединяват се всички елементи, които включва ММПр.
РАЗМНОЖАВАНЕ И РАЗПРОСТРАНЕНИЕ
Според приложението се определя носителя и се разпространява в достатъчен брой копия (според пазара).
Коментари: